Fysioterapeutisk behandling

Amagerbro d700133

Fysioterapi tager udgangspunkt i at forebygge og behandle sygdomme og smerter i kroppen. Det kan blandt andet være sygdomme og skader i muskler, sener, led, kredsløbet eller nervesystemet. Den bedste behandling er én, der aktivt inddrager patienten og giver denne mulighed for selv at håndtere sin egen situation.

Et forløb hos en fysioterapeut starter med en samtale og en undersøgelse. Derefter planlægger fysioterapeuten sammen med dig, hvad målet for indsatsen skal være, og hvordan I sammen skal nå det. Vi har mange forskellige behandlingsmetoder, der kan sættes sammen, så de passer bedst muligt til din situation.

Første gang du kommer til behandling, skal du medbringe

• Det gule sygesikringsbevis
  • Et lagen eller stort håndklæde til briksen

Selve behandlingen

Fysioterapibehandlingen er ofte sammensat af flere forskellige elementer der passer til dig og din aktuelle situation.

De enkelte fysioterapeuter har taget flere forskellige kurser ud over den grundlæggende fysioterapeutuddannelse. Alle fysioterapeuter holder sig løbende orienteret om ny viden inden for fysioterapi og træning ved løbende at efteruddanne sig. Vi tilbyder bl.a McKenzie konceptet til nakke og ryg, manuel terapi (ledfrigøring), elterapi, idrætsfysioterapi, dynamisk stabilitet og akupunktur. Herudover arbejder vi også med øvelsesterapi, som omfatter træning af kroppens forskellige egenskaber, f.eks. balance, muskeludholdenhed og -styrke samt kredsløbet.

For at opnå tilskud til behandling fra sygesikringen skal du have en elektronisk henvisning fra din læge/hospital.

Læs mere her