Radierende shockwaves

- effektiv til bredere muskulære skader

Shockwaves virker for 8 ud af 10, som får behandlingen. Ved at fremskynde kroppens helingsproces, så afhjælpes både smerter og betændelse.

Radierende shockwaves kaldes også trykbølgeterapi (eller RSTW), fordi lydbølger overfører energi til de beskadigede celler, reparerer og genstarter kroppens naturlige helingsprocesser.

Disse RSTW-trykbølger har en lang impuls, hvor den primære energi afsættes i overfladen, og derfor kan de effektivt behandle brede muskulære skader på hele kroppen.

Behandlingen foregår sådan, at en gelé bliver påføres om området, så trykbølgerne introduceres i det skadede væv. Herefter sendes trykbølgerne mod området via et applikationshoved, som bevæges cirkulært henover området.

De kan behandle skader, som rækker op til 5 cm
ind i kroppen. Det drejer sig om:

• subakutte og kroniske overbelastningsskader.

Spørg behandleren, hvis du er i tvivl om hvilken form for shockwaves, du skal vælge. Start med den radierende shockwaves, og hvis den ikke giver den ønskede effekt, kan fokuserede shockwaves være en mulighed.

Pris

En behandling med radierende shockwaves (RSWT) hos Signe Sylvest koster 380 kr. (200 kr. hvis du har en henvisning).

Læs mere om Signes faglige baggrund.

Bestil en tid via vores reception på telefon: 3296 6002 eller book online med det samme.