Zoneterapi

zoneterapi amager

Zoneterapi er en behandlingsmetode, hvor man med trykpåvirkninger ét sted på kroppen søger at forbedre funktionen et andet sted. Metoden virker normaliserende og genoprettende på kroppens funktioner og ubalancer. Zoneterapi virker på alle aldersgrupper.

Teorien er, at hele kroppen (makrosystemet) kan findes afspejlet i delområder af kroppen (mikrosystemer), som kommunikerer og vekselvirker med helheden.

Fodzoneterapi
Den mest udbredte form for zoneterapi er fodzoneterapi, hvor fødderne ses som et mikrosystem. Hver fodzone anses at svare til et et bestemt område i kroppen, og ved at påvirke zonen med en særlig manuel trykteknik opnås en effekt i kroppen. Det er det ene kendetegn ved zoneterapien. Det andet er, at terapeuten arbejder holistisk. Det vil sige, at behandleren sammen med klienten ser på vedkommendes hele situation med fokus på både funktionsforstyrrelser, årsagerne og kroppens selvhelbredende kræfter. Det tredje kendetegn er derfor, at klienten er en tæt samarbejdspartner under hele behandlingen, og at hun eller han også tager et ansvar på sig for at få kroppen i balance og ligevægt igen.

Muskulær Zoneterapi
Desuden vil du kunne modtage Muskulær Zoneterapi, der som navnet siger, evner at afhjælpe diverse muskulære lidelser i bevægeapparatet. Den Muskulære Zoneterapeut er naturligvis også almindelig Zoneterapeut. Zoneterapeuten har gennemgået en efteruddannelse.

Behandlingen er rettet mod lidelser knyttet til muskler og led og mod at kunne aflæse føddernes muskulære og ledmæssige zoner, således at behandlingen sammensættes individuelt efter den enkeltes situation og zonemæssige diagnose.

Hvad kan zoneterapi hjælpe på?
Du kan forvente at den Muskulære Zoneterapeut har kendskab til behandling af:

• Lændesmerter, eksempelvis iskias og låsning af sacroilliacaleddet
  • Låste led (facetled)
  • Smerter mellem skulderbladene
  • Nakkesmerter
  • Piskesmæld og spændingshovedpiner.
  • Skulder- og armsmerter.
  • Hoftesmerter, eksempelvis smerter ved slidgigt, springhofte
  • Pg meget andet...

Behandlinger:

Første konsultation

50 min. Pris kr. 500,-

Der oprettes journal og udføres en diagnostisk behandling, som bl.a. lægger grund til behandlingsstrategien for forløbet.

Normal behandling

50 min. Pris kr. 500,-

For både voksne, børn og babyer
Manuel behandling af reflekszoner på fødder og underben, der påvirker indre organer, muskler og led. Nervebaner, blodkredsløb og immunforsvaret har også gavnlig effekt af zoneterapi. Herved stimuleres kroppens evne til at regenerere, så kroppens indre balance genoprettes.

Zoneterapi for gravide

50 min. Pris kr. 500,-

Med zoneterapi har du mulighed for at lindre eller fjerne graviditetsrelaterede symptomer, såsom kvalme, træthed, fordøjelsesbesvær, nogle hovedpiner og væskeophobning. Desuden har jeg også haft en del succes med at dæmpe symptomerne på svangerskabsforgiftning.

Derudover virker behandlingen forebyggende, energigivende og afspændende, hvilket er til gavn for dig og

baby, og giver dig en følelse af større ro og velbefindende gennem hele graviditeten.

Zoneterapi for baby

50 min. Pris kr. 500,-

Baby kan behandles blidt med zoneterapi, som kan afhjælpe bl.a. uro, fordøjelsesproblemer og søvnproblemer. Gennem zoneterapi kan også afklares eventuelle spændinger i bevægeapparatet, der kan skyldes fødslen.

Zoneterapi stimulerer fordøjelsen, nervesystemet og immunforsvaret, og derved styrkes kropsbevidstheden.

Zoneterapi kan lindre for ondt for tænder og støtte harmoni og balance i kroppen.

Mor/baby zoneterapi

50 min. Pris kr. 500,-

Baby kan også modtage zoneterapi via sin mor. Den nære tilknytning gør det muligt at lægge baby på mors mave og så behandle via mors fødder. Baby får balanceret sine symptomer og mor får også glæde af behandlingen i form af ro og afslapning.