Muskulær akupunktur

skulder akupunktur beskaaret

IMS akupunktur kan fjerne kroniske smerter

IMS akupunktur virker ved at stimulere og løsne spændte muskler, som kan medføre kroniske smerter. Det er effektfuld behandling for dig, der døjer med diffuse smerter, som ikke udspringer af en kendt skade eller årsag.

Virker på diffuse smerter

Intramuskulær stimulation (IMS) er en speciel akupunkturform, som supplerer den almindelige fysioterapeutiske behandling. Her bruges akupunkturnåle i behandlingen af spændinger og smerter i musklerne. Det kan være du døjer med nedsat bevægelighed eller bare oplever generelle, diffuse smerter på grund af irritation i dit nervesystem.

Behandlingen har en stor virkning på kroniske smertelidelser såsom:
• Nakke- eller rygsmerter
• Hovedpine eller kæbeproblemer
• Slidgigt
• En frossen skulder
• Generelle smerter, der udspringer af nerveirritation.

Kan give effekt hvor almindelig behandling må give op

Overspændte muskler er meget sensitive og forkortede i forhold til sunde muskler, og her kan akupunkturnålene nå ind og afspænde musklerne, så de slapper af og finder tilbage i deres naturlige længde.

De fleste oplever en langvarig positiv effekt og mange bliver helt smertefrie. Behandlingen skal gentages med omkring en uges mellemrum og indtil dine smerter normaliseres.

Videnskabelig dokumenteret metode

Akupunkturformen er udviklet af en canadisk læge, hvis videnskabelige forskning har leveret et stort bidrag til at løse gåden bag diffuse kroniske smerter. Med sin intramuskulære akupunktur har han forenet den vestlige og den østerlandske medicinske tradition på en måde hvorved akupunkturen bliver videnskabelig funderet.

Priser på IMS behandling

IMS akupunktur udføres af en særlig uddannet fysioterapeut, og den tilbydes som en selvstændig behandling eller i kombination med almindelig fysioterapi.

• Første behandling DKK 400,-
  • Efterfølgende behandlinger DKK 350,-
  • Tillæg til almindelig fysioterapi DKK 120,-

Der er ikke mulighed for tilskud fra sygesikringen. Læs mere om priser og tilbud her.

Book en behandling med det samme

Du kan booke en tid med det samme hos en af vores certificerede IMS behandlinger. Book via
vores reception på telefon 3296 6002 eller via vores online bookingsystem.