Zoneterapi

ny zoneterapi header

Sæt tryk på dine fødder og styrk dit immunforsvar

Med zoneterapi trykpåvirkes reflekszonerne på dine fødder og fjerner din krops ubalancer. Det er afspænding og afslapning både fysisk og psykisk. Vores behandler opnår helt særlige resultater for folk med angst, psykiske udfordringer, gravide, babyer og nye mødre.

Zoneterapiens gentagende cirkulære bevægelser virker afslappende og kan få spændinger og smerter til at forsvinde.

Zoneterapi påvirker hele din krop

Hele kroppen afspejles i dine fødder. Hver kropsdel hænger sammen med en reflekszone på fødderne, og hvis den zone trykpåvirkes, så styrkes og genoprettes balancen i den tilhørende kropsdel. Det påvirker både dine indre organer, muskler eller led. Derfor har nervebaner, blodkredsløb og immunforsvaret også gavnlig effekt af zoneterapi. Behandlingen stimulerer kroppens evne til at regenerere og genoprette den indre balance.

Hvad kan zoneterapi hjælpe på?

Vores behandler, Pia Bjørn Stolarczyk, arbejder holistisk. Hele kroppens balancer og ubalancer hænger sammen, og med zoneterapi kan hun blandt andet behandle:

• Lændesmerter og låste led, herunder iskiassmerter.
  • Piskesmæld og spændingshovedpiner.
  • Angst eller psykiske udfordringer.
  • Stress.
  • Forhøjet blodtryk.
  • Astma.
  • Forstoppelse og ubalancer i kroppen.
  • Graviditetsrelaterede eller mor/baby udfordringer.

Alle behandlinger sammensættes individuelt helt efter din situation.

Særlig rummelighed for angst og psykiske udfordringer

Pia har en unik evne til at berøre mennesker med angst og psykiske udfordringer (fx bipolar, skizofreni og personlighedsforstyrrelser). Hun kan rumme dine udfordringer, forstå grænserne og har tålmodighed til at hjælpe med i små bitte skridt at få dig ud over dine comfort zone i retning mod recovery; Hvor du kommer videre i livet og genfinder en ny mening sammen med dine udfordringer.

Et behandlingsforløb i stilhed og trygge hænder

Pias zoneterapi er blid, behagelig og yderst effektiv. Hun får dig til at slappe fuldstændig af.
Du kan mærke, at hun tager godt fat de rette steder. Under en behandling arbejder hendes hænder effektivt med de forskellige trykkombinationer og massage på dine fødder. Hun arbejder med en fod af gangen.

Selve behandlingen foregår i stilhed. Så får du mulighed for bare at være i nuet og mærke din krops reaktioner under behandlingen. Meget ofte bliver stilheden en behagelig form for mindfullness, og zoneterapien får en dybere og hurtigere virkning.

Ved den første samtale/ konsultation bestemmer I sammen fokus for behandlingen, ligesom du får oprettet en journal og lagt en behandlingsstrategi for hele dit forløb. Det er meget forskelligt hvor mange behandlinger hver person har brug for. Zoneterapi kan med fordel også bruges forebyggende.

Zoneterapi har en gavnlig effekt for folk i alle aldre. Derudover kan Pia Lenette Bjørn Stolarczyk helt særligt for babyer, gravide og mødre:

Zoneterapi for gravide: Få energi og bliv lindret

Med zoneterapi kan du lindre eller helt fjerne graviditetsrelaterede symptomer, såsom kvalme, træthed, fordøjelsesbesvær, nogle hovedpiner og væskeophobning. Pia har også haft en del succes med at dæmpe symptomerne på svangerskabsforgiftning. Derudover virker behandlingen forebyggende, energigivende og afspændende, hvilket er til gavn for dig og baby. Du får en følelse af større ro og velbefindende gennem hele graviditeten.

Zoneterapi for baby: Fjern spændinger og smerter

Baby kan behandles blidt med zoneterapi, som kan afhjælpe bl.a. uro, fordøjelsesproblemer og søvnproblemer. Gennem zoneterapi kan også afklares eventuelle spændinger i bevægeapparatet, der kan skyldes fødslen.
Zoneterapi stimulerer fordøjelsen, nervesystemet og immunforsvaret, og derved styrkes kropsbevidstheden. Zoneterapi kan lindre smerter og støtte harmoni og balance i kroppen.

Mor/baby zoneterapi: Få en rolig start på livet

Baby kan også modtage zoneterapi via sin mor. Den nære tilknytning gør det muligt at lægge baby på mors mave og så behandle via mors fødder. Baby får balanceret sine symptomer og mor får også glæde af behandlingen i form af ro og afslapning.

Om Pia Bjørn Stolarczyk

Som autoriseret zoneterapeut siden 1996 har Pia Bjørn Stolarczyk en både dyb og bred erfaring med vidt forskellige klientgrupper såvel som et højt fagligt niveau i alle hendes behandlinger. Hun brænder for sine behandlinger og for at skabe sammenhæng mellem krop, sind og følelser hos sine klienter.

Alle zoneterapi behandlinger varer omkring 50 min. og koster kr. 500,-
Hvis du er medlem af Sygesikring Danmark kan du få kr. 105,- i tilskud pr. gang – dog max. kr. 675,- i alt.

Bestil en tid

Bestil en tid til zoneterapi via vores reception på telefon 32966002 eller book online her.